توجه به زير ساخت هاي فرهنگي و آشنايي هر چه بيشتر جامعه با سيره نبوي و علوي با هدف رشد و تعالي جامعه يكي از مهمترين وظايف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است .
در اين عرصه اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان تهران با بهره مندي از هنر و انديشه صاحبان قلم و هنر به مناسبت ميلاد با سعادت حضرت علي بن موسي الرضا (ع) و ولادت با بركت حضرت فاطمه معصومه (س) و با حمايت و همكاري معاونت محترم مطبوعاتي و تبليغاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اقدام به برگزاري جشنواره جلوه هاي فرهنگ رضوي در مطبوعات و خبرگزاريها نموده است .
از كليه علاقمندان دعوت مي شود جهت شركت در اين جشنواره آثار خود را با توجه به نكات مذكور در اختيار دبيرخانه جشنواره قرار دهند .
 
بخش هاي جشنواره
خبرگزاري ها ، روزنامه ها و مجلات
 
رشته هاي جشنواره
مقاله و يادداشت اول ، تيتر ، عكس ( عكس خبري و گزارش تصويري ) ، خبر ، گزارش ( خبري و توصيفي )، مصاحبه با موضوع فرهنگ رضوي .
 
ضوابط
·  آثار ارسالي بايد الزاما با موضوع امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) بوده و در دوره زماني 21/8/87 لغايت 21/6/88 توسط يكي از نشريات داراي مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و يا يكي از خبرگزاري هاي رسمي فعال منتشر شده باشد .
·       هر متقاضي مي تواند حداكثر در دو رشته شركت كند .
·  برگ درخواست شركت در جشنواره بايد توسط شركت كننده تكميل و بر روي آثار نصب گردد .
·  آثاري پذيرفته مي شود كه اصل صفحه هاي منتشر شده در نشريه هاي مربوط ارسال شده باشد .
·  مديران مسئول نشريه ها و خبرگزاريهاي داراي مجوز مي توانند به نام صاحب اثر برگه شركت در جشنواره را تكميل و همراه آثار مربوط ارسال كنند . در اين وضعيت برگه ارسال آثار بايد داراي مهر نشريه و امضاي شخص مدير مسئول باشد .
·  شركت كنندگان در موضوع عكس لازم است علاوه بر ارسال نسخه چاپ شده در نشريه اصل اثر را نيز ارسال كنند .
·  آثاري كه به طور مشترك و گروهي تهيه شده باشند ، در صورت راهيابي به مرحله نهايي گروه توليدكننده ( بجز رشته تيتر ) به عنوان برنده اعلام خواهند شد .
·  شركت كنندگان بايد يك قطعه عكس پرسنلي به همراه آثار براي دبيرخانه ارسال نمايند .
·        تاريخ ارسال آثار : حداكثر تا 31/6/1388
 
جوايز جشنواره
به گروهها و نفرات برتر هدايايي چون : كمك هزينه سفر حج عمره و عتبات عاليات و سفر زيارتي مشهد مقدس اهداء مي گردد . به صاحبان آثار راه يافته به جشنواره گواهي شركت اعطاء مي شود .
 
آدرس دبيرخانه جشنواره :
تهران ، خيابان شهيد مطهري ، خيابان فجر ، كوچه مدائن ، پلاك11 ، دبيرخانه جشنواره مطبوعات و خبرگزاريها ، بخش فرهنگي هنري اما رضا (ع) .
تلفن : 88839181-88696977       نمابر : 88699047 
 سايت امام رضا (ع): www.imamreza-tehran.ir
 
 
 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا